اختلال اضطراب یکی دیگر از انواع اختلالات روان است که این روزها در حال گسترش در بین جوامع مختلف است. همه ما ممکن است در موقعیت‌ها و شرایط متفاوت، استرس و اضطراب را تجربه کنیم. قطعا حضور در مکانی جدید، ورود یه شغلی جدید، سخنرانی در برابر جمع بسیار بزرگ و … می‌تواند برای همه ما اضطراب‌آور باشد با استرس همراه باشد.

 

اما این اضطراب و استرس تا حدی طبیعی و قابل کنترل است؛ اما اگر اضطراب شما بیشتر از حد طبیعی باشد و با موقعیتی که در آن قرار می‌گیرید، هماهنگی نداشته باشد، می‌توان گفت که شما دچار اختلال اضطراب شده‌اید.

 

افراد مبتلا به اختلال اضطراب، در موقعیت‌های خاص، دچار اضطراب و استرس فراوانی می‌شوند؛ به قدری که از حالت نرمال خود خارج شده و حتی ممکن است حمله پنیک به آن‌ها دست دهد. اختلال اضطراب تاثیر منفی زیادی روی سلامت روان و زندگی نرمال فرد دارد و می‌تواند باعث شود که شما موقعیت‌های بسیار مهمی را در زندگی خود از دست بدهید؛ از همین رو بسیار مهم است که به فکر درمان این اختلال باشید.

 

خوشبختانه امروزه روش‌های درمانی مختلفی برای درمان اختلال اضطرابی وجود دارد که اغلب آن‌ها تاثیرات مثبتی روی کنترل و درمان این اختلال گذاشته‌اند. شما می‌توانید در صورت بروز و مشاهده علائم اختلال اضطراب، هرچه سریع‌تر برای درمان اختلال اضطراب اقدام کنید تا اثرات منفی این اختلال روی زندگی شما کم‌رنگ‌تر شود.